•   +420 775 989 000

Filtr pevných částic DPF

Od 1.7.2016 se více zpřísnili kontroly na stanici měření emisí. Nová směrnice zavedla povinnost tzv. kontrolních součtů softwaru, což znamená že zjištěné údaje při kontrole jsou následně porovnávány přímo s databází údajů od výrobce vozidla. Krom jiného, se s uvedený kontrolním součtem zjistí i zásah do vozidla, kterým je třeba provedení chiptuningu a odstranění filtru pevných částic (DPFDiesel Particulate Filter), kterým jsou povinně vybavena nová dieslová vozidla.

 

Filtr DPF má za úkol snižovat emisní regulace, tím chrání životní prostředí a hlavně životy lidí.

 

Světová zdravotnická organizace WHO označila dieslové částice za karcinogen 1. stupně. Po vdechnutí těchto částic se dostanou do plic, kde se okysličuje krev, takto se to se roznáší do celého organismu a způsobují nejzhoubnější formu rakoviny – leukémii. Ztohoto důvodu je právem považován funkční DPF filtr za podstatnou část dieslových vozidel. Bohužel filtr DPF není věčný a nejlevnější, avšak lidský život má přeci větší hodnotu. Abychom předešli vyšším finančím výdajům za provoz vozidla nebo opravu filtru pevných částic, je třeba dbát, aby nedošlo k jeho ucpání.

 

PŘÍČINY A DŮSLEDKY UCPÁNÍ FILTRU DPF

Nevhodné používání vozidla je příčinou brzkého ucpání DPF filtru, což způsobuje jízda na krátké vzdálenosti (hlavně po městě), nedostatečné otáčky motoru z důvodu co největší úspory paliva a podtáčení motoru či nekvalitní nafta.

Když se rozsvítí varovná kontrolka, je nejvyšší čas vyrazit alespoň na 20 minutovou jízdu s min. 2000 ot/min. aby proběhla tzv. regenerace filtru. Takto dochází k vypalování filtru a tím jeho vyčištění, čímž předejdete k definitivnímu ucpání.


Signály ucpaného filtru DPF:


  • Často svítí kontrolka DPF
  • Nízký výkon motoru
  • Zvýšená spotřeba paliva
  • Opakovaná aktivace nouzového režimu

 

Pokud pozorujete některé z těchto signálů, co nejdříve se objednejte do servisu.